1. З кожної групи слів випишіть окремо спільнокореневі слова і форми одного й того ж слова.
Диво, дивний, дивом, дивовища, дива, дивак.
Читати, читач, читачі, читання, читець, читальний, читачів.
Дзвін, передзвін, дзвінкий, дзвону, дзвонами, дзвінко, дзвіниця, дзвеніти.
2. Поставте подані іменники в родовому відмінку однини.
Вівторок, грім, закон, колектив, Кривий Ріг, мотор, пісок, предмет, прогрес, сорт, Будапешт, гнів, звук, телефон, Буг, інститут.
3. Замінить фразеологізми одним словом-синонімом.
Нуль без палички, викинути з голови, як кіт наплакав, тримати язик за зубами, намотати на вус, пекти раків, розбити глек.
4. Розставте в реченні розділові знаки, побудуйте його структурну схему
Щасливий я що народився на твоєму березі що пив у незабутні роки твою м'яку веселу сиву воду ходив босий по твоїх казкових висипах слухав рибальських розмов на твоїх човнах і казання старих про давнину що лічив у тобі зорі на перекинутому небі що й досі дивлячись часом униз не втратив щастя бачити оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах. (О. Довженко.)
5. Відредагуйте текст.
Попереду під звуки воєнного марша йшли ветерани, ті, що приймали участь у визвольних змаганнях нашого народу. Не дивлячись на похилий вік, вони бадьоро крокували стрункими рядами, а чисельний натовп, який знаходився по ліву сторону проспекта, щиро аплодував своїм героям.
6. Виберіть слова, в яких приголосні подвоюються.
1) інтермец…о; 2) ан…али; 3) лібрет…о; 4) Марок…о; 5) барок…о; 6) бравіс…имо; 7) гол…андець; 8) фін…и; 9) ім….іграція; 10) ем…іграція; 11) шас…і; 12) віл…а.
7. Поясніть значення лексем талан і талант. Як називаються такі слова?
8. Напишіть твір-роздум на тему « Рідний край щиріше любити научає розлука» (Леся Українка)
Комментариев нет:
Отправить комментарий