Вітаю всіх, хто завітав на мою сторінку!

среда, 30 ноября 2011 г.

Завдання для самостійної роботи з української мови для 2 курсу



1. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Виконайте морфемний, словотвірний, морфологічний розбір виділеного слова.
 Шевченко невіддільний від української культури він виріс і виховувався на її традиціях але найбільше творче натхнення він здобував з народного життя що кипіло непокорою бунтом жагучою ненавистю до кріпацтва (О. Гончар)

2. Розкрийте дужки, напишіть з великої чи з малої літери подані слова та словосполучення, поясніть орфограму.
 (м)узей (і)сторичних (к)оштовностей (у)країни, (в)сесвітня (р)ада (м)иру, (м)іжнародна (м)олодіжна (л)іга, (с)лово (б)оже, (г)ромадянська (в)ійна, (ж)овтневий (п)ереворот, (к)оран, (н)ародний (р)ух (у)країни, (х)арківський (н)аціональний (у)ніверситет, (л)иса (г)ора, (с)вятий (д)ух, (о)рганізація (о)б'єднаних (н)ацій, (д)оба (р)уїни, (д)амоклів (м)еч.
3. Розкрийте зміст поданих фразеологізмів. Три з них уведіть в самостійно складені речення, поясніть написання слів через дефіс:
 Водити хліб-сіль; забувати хліб-сіль; грати в кота-мишки; шапка-бирка, зверху дірка; вибивати грунт з-під ніг; а все-таки вона крутиться .
4. Побудуйте речення на тему
«Немає щастя – можна жити без.
В душі людській, крім видимого неба,
Є одинадцять всяческих небес»   (Л.Костенко).
Зробіть повний синтаксичний розбір складеного вами речення (підкресліть члени речення, надпишіть частинами мови, якими вони виражені, дайте загальну характеристику всій конструкції та її компонентам),
5. Відредагуйте словосполучення
            Завідуючий відділом –
            Мати насмарк –
            Твори поетки У.Кравченко –
            Грати в шахмати –
            Бути майстерним віртуозом –
          Говорити на англійській мові –
.                                                                                                                                                        
6. З’ясуйте значення таких широковживаних нині слів:
Консенсус, спонсор, дилер, менеджер, моніторинг, плюралізм, толерантність, інвестиція, рейтинг, імідж.                                                                                                                                                      
7. Утворіть іменники від поданих прикметників: глибокий, убогий, безлюдний, теплий, пишний, темний.
8. Напишіть твір-роздум на тему «Хто цурається рідної мови, той у саме  серце ранить свій народ» (І.Огієнко)

Комментариев нет:

Отправить комментарий