Вітаю всіх, хто завітав на мою сторінку!

среда, 30 ноября 2011 г.

Завдання для самостійної роботи для студентів 3 курсу

1. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Виконайте морфемний, словотвірний, морфологічний розбір виділеного слова. 
 Благородство твоєї людської особистості виявляється в тому наскільки мудро і тонко ти зумів визначити що гідне і що негідне.
2. Запишіть подані нижче слова правильно.
При/все/людно, по/де/куди, будь/де, само/хідний, сімсот/п…ятдесяти/семи/кілометровий, аби/куди, пів/ящика, пан/(є) (Є) вропейський,  над/(д) (Д) еснянський, (Ш) (ш) евченківське слово, (К) (к) київська (Т) (т) раса, місто (С) (с) ухий (Л) (л) иман, (Ф) (ф) ранкова поема, брунатно/сірий, лимонно/кислий, рука/в/руку, рано/по/раненьку, (П) (преображення (Г) (г) господнє.
3. Виберіть з-поміж запропонованих сполучень слів фразеологізми, запишіть їх і доберіть до них слова - синоніми
Боліти душею, болісне сприймати почуте, теплота душі, душа провалилася, камінь спотикання, камінна дорога, низько кланятися, низинне село, показний хлопець, показати спину, розуму ні на шило, розумовий кругозір, історичний
світоч, світити в очі, холоне душа, холодний погляд, чудеса в решеті, чудесний день, розкішне волосся, доки волосся на долоні виросте
4. Побудуйте речення на тему
«Страшні слова, коли вони мовчать…»  (Л.Костенко).
Зробіть повний синтаксичний розбір складеного вами речення (підкресліть члени речення, надпишіть частинами мови, якими вони виражені, дайте загальну характеристику всій конструкції та її компонентам),
5. Відредагуйте словосполучення
            Виголошуючий промову - промовець
            Оточуюче середовище – довкілля
            Знаючий працівник – обізнаний працівник
            Пануюча думка – панівна думка
            Торкатися приладу – доторкатися до приладу
          Шкодувати гроші – шкодувати грошей
6. З’ясуйте значення таких широковживаних нині слів:
Дефект, ідентичний, інцидент, лаконічний, пріоритет, стимул, уїдливий, улаштування, симптом, період.                                                                                                                  
7. Утворіть збірні  іменники від таких слів: жінки, офіцери, татари, картопля, дуби, варити, шити, багно, сад, мак.
8. Напишіть твір-роздум на тему: «Вдома бережи честь батьків, на чужині – честь Батьківщини»

Комментариев нет:

Отправить комментарий