Вітаю всіх, хто завітав на мою сторінку!

четверг, 1 декабря 2011 г.

Показовий урок українського читання в 3 класі


Тема: Українська народна казка «Кривенька качечка»
Мета: формувати навички свідомого читання, особистісного спілкування, навчити дітей доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки;визначати своє ставлення до казкових героїв;
розвивати вміння міркувати про життєві цінності, цінувати дружбу, відданість, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, доводити;
виховувати почуття поваги одне до одного, співчутливість, вміння робити добрі вчинки.
Обладнання:  набрана тема уроку, слова до словникової роботи, ілюстрації до казок (малюнки дітей), мультимедійна презентація, «чарівна пір’їнка».
Методи і прийоми: «асоціативний кущ», «почесний гість».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1.                       Організація класу
1.1.                 Віршоване привітання
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
1.2.                 Посадка за парти
- Сідайте тихенько спочатку  дівчата, як справжні леді, а потім сідають хлопчики  як     джентльмени.
1.3.                 Знайомство
- Сьогодні ми з вами проведемо надзвичайно цікавий урок українського читання. Мені дуже приємно бачити вас таких  натхненних і творчих.
2.                       Мотивація навчальної діяльності
2.1.Створення емоційного настрою
- Кожного дня ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Що ми на них запишемо, залежить від кожного з нас. У наших силах залишити на чистих аркушах цілий список добрих і красивих вчинків та справ.
Сьогодні нам у цьому допоможе казка.
2.2. Девіз уроку
 - Прочитаємо разом девіз нашого уроку:
Хто казок багато знає,
Той завжди перемагає.
3.                       Актуалізація опорних знань
3.1.                 Бесіда
Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого. Давайте згадаємо всі ті казки, які ми познайомились раніше.
Увага на екран. До якої казки малюнки. Хто автор усіх цих казок? ( народ)
Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювалися. Ім’я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною. Ми з вами читали багато різних казок про тварин: Вовк та козенята”, “Колосок”, “Лисиця та журавель”, “Рукавичка”, “Лисиця і їжак”, “Дрізд і голуб”. А яку ще групу казок ви знаєте? ( чарівні казки). Чим відрізняються чарівні казки від казок про тварин?  (герої  чарівних казок мають надзвичайну силу, описані незвичайні пригоди, які обов’язково пов’язані з чарами і дивовижними перетвореннями).
3.2.                 Виставка малюнків
-   Ось подивіться на екран, ці малюнки намалювали учні до чарівних казок
(малюнки дітей до казок)
3.3.                 « Казковий ерудит»
 - У казках зустрічається багато приказок і прислів’їв, а також пісень. Відгадайте з яких казок ці пісні. Будь – ласка піднімайте  руки хто здогадався.
§  Я по коробу метений,
на яйцях спечений.
Я від баби втік,
і від діда втік,
так і від тебе втечу. («Колобок»).

Гуси, гуси, гусенята,
візьміть мене на крилята.
та понесіть до батенька…(«Івасик - Телесик»).

Ой ви діточки, козенята,
Відімкніться, відчиніться!
Ваша матінка прийшла,
Молочка вам принесла. ( « Вовк та козенята»)

-   Які з цих казок про тварин?
-   Яка з них належить до чарівних?(Івасик – Телесик)
3.4 Побудова асоціативного куща.
 Сьогодні ми помандруємо чарівними стежинками – сторінками казки. В кожній з них обов’язково перемагає добро над злом. На вашу думку, що таке добро?
А ще добро – це…
4 Оголошення теми і очікуваних результатів
Ми не даремно з вами так багато говорили про добро і добрі вчинки, бо тема нашого уроку « За добро добром платять». Сьогодні ми з вами познайомимось з новою народною казкою, яка називається « Кривенька качечка».  Чого ви очікуєте від цього уроку? Чому бажаєте навчитися, що дізнатись нового? Давайте визначимо, чого навчить нас цей урок:
Ø                       доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки;
Ø                       визначати своє ставлення до казкових героїв;
Ø                       цінувати дружбу, відданість, робити добрі вчинки;
Ø                       вчитись переказувати казку по частинам;
Ø                       міркувати про життєві цінності.
4.1 Словникова робота
Щоб вам у казці все було зрозуміло, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися у казці. Увага на екран.
Як ти розумієш що означає це слово?
Починок – пряжа, намотана на веретено.
Галочка – пестливе звертання до дівчини.
Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.
Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.
Іва – діва – звертання до дівчини.
Полинули – полетіли
Жалувати – жаліти
Міні - підсумок
Запам’ятайте значення цих слів, їхню правильну вимову, так вам легше буде читати та сприймати текст казки.
4.2 Вправи на розвиток читацьких навичок. Артикуляційна гімнастика.
 - А для того, щоб виразно і правильно прочитати казку, пропоную наступне завдання. Подивіться на екран. Перед вами слова пісні з нашої нової казки «Кривенька качечка». Прочитайте тихенько пошепки цю пісеньку.
Прочитайте її з веселою, грайливою інтонацією; сумно, повільно; зі здивуванням
Онде наша iва,
Онде наша діва,
На метеному дворці,
На тесаному стовпці.
Міні – підсумок :
Молоці діти! Правильно прочитали пісню, емоційно, намагались передати настрій.
4.3. Первинне сприйняття тексту
 - Розгорніть підручники на стор. 70.( сімдесятій)
 - Я разом з вами, прочитаємо казку « Кривенька качечка». Почну читати я , а за мною е продовжуватиме  той на кого я вкажу ось цією чарівною пір’їнкою . Слухайте уважно і слідкуйте, щоб відповісти на питання: « Які ознаки чарівності присутні у цій казці?»
- Кого дід і баба знайшли у лісі?
 - З чого дивувались дід і баба?
Фізхвилинка
Всіх гусак підняв на кладку,
Стали швидко на зарядку,
Повернулись вліво, вправо
Чітко робим вільні вправи.
От зробили всі зарядку
Та й на річку бух із кладки!
Миє крила, чистить лапки
Каже качур: « Так, так, так
Фізкультурник наш гусак»
4.4.                 Вторинне читання тексту.
Зараз ми з вами ще раз прочитаємо цю казку естафетою Починаю читати я, потім передаю естафету комусь з вас, прочитавши ви також передаєте естафету комусь з своїх однокласників. Які гарно сидять, як справжні учні 3 класу і слідкують.
4.5.            Вправи на вдосконалення техніки читання
Пропоную вам таке завдання, увага на екран: прочитайте речення про:
Ø      …те, що дід і баба були самотні.
Ø      …те, що дівчина була гарна.
Ø      ..те, що зробили дід і баба з гніздечком.
Ø      …те, як дівчина знову перетворилася на качку.
5.                        Узагальнення і систематизація знань
5.1        «Почесний гість»
Діти уявіть собі, що Кривенька качечка завітала до нас у гості. Уявили? А тепер подумайте про що ви б хотіли її спитати, що дізнатись нового, про те чого немає у казці. Кожен зараз подумає і підготує запитання, бо сьогодні до нас у гості завітала головна героїня казки – Кривенька качечка. ( виходить дівчина)
Крив. качечка: Доброго дня! Як у вас тут тепло та затишно. Мені дуже приємно що мене запросили на цей урок!
Вчитель: Кривенька качечка, а чи не могла б ти трохи поспілкуватися з нами. Наші дітки підготували тобі цікаві запитання.
Крив. качечка: Звичайно, я згодна. Я з задоволенням вислухаю та відповім на усі ваші питання.
Вчитель: Дуже добре! Діти, хто перший хоче задати своє питання?
(питання учнів:
1.Що ти бачила, перебуваючи у інших країнах?
2.Що з тобою трапилось, як ти пошкодила лапку?
3.Чому ти зосталась одна у лісі?
4.Чому ти залишилась жити у діда с бабою?
5.Чому потім ти вирішила від них полетіти?
Вчитель: молодці, діти ! Ви зрозуміли текст прочитаного і задавали досить цікаві питання. Я дуже вдячна вам за прояв творчості та  активність.
Крив. качечка: Дякую вам за таку приємну бесіду! До зустрічі!
Діти: На все добре Кривенька качечка! Було приємно з тобою познайомитись.
6. Підсумок уроку
До якої групи казок можна віднести цю казку?
 - Які ознаки чарівності є у ній?
 - Чи сподобалась вам казка?
 - Прочитайте прислів’я, що після казки.
.- Чи виражає воно головну думку казки?
 - Кому з героів воно могло б бути порадою?
7. Оцінювання
За урок я хочу поставити такі оцінки…( виставлення оцінок з іх попереднім коментуванням)
8. Домашнє завдання
Ви такі творчі, тому пропоную вам завдання по групам. Діти в яких бейджики зеленого кольору, виконують таке завдання: поділити казку на зачин, основну частину і кінцівку. Переказати їх від імені Кривенької качечки. У кого синього кольору: скласти план казки і переказати кожний пункт плану. А у кого червоного кольору: прочитати подібну за змістом до казки «Кривенька качечка» японську казку « Вдячна журавка» і переказати її.
9. Заключне слово вчителя:
Не лінуйтесь робити добро,
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
І заступить навколишній світ,
Зробить серце жорстоким, холодним.
Ви з любов’ю живіть з юних літ,
Будьте чуйним, веселим і добрим.
Урок закінчено! До нових зустрічей!
Тема: Українська народна казка «Кривенька качечка»
Мета: формувати навички свідомого читання, особистісного спілкування, навчити дітей доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки;визначати своє ставлення до казкових героїв;
розвивати вміння міркувати про життєві цінності, цінувати дружбу, відданість, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, доводити;
виховувати почуття поваги одне до одного, співчутливість, вміння робити добрі вчинки.
Обладнання:  набрана тема уроку, слова до словникової роботи, ілюстрації до казок (малюнки дітей), мультимедійна презентація, «чарівна пір’їнка».
Методи і прийоми: «асоціативний кущ», «почесний гість».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1.                       Організація класу
1.1.                 Віршоване привітання
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
1.2.                 Посадка за парти
- Сідайте тихенько спочатку  дівчата, як справжні леді, а потім сідають хлопчики  як     джентльмени.
1.3.                 Знайомство
- Сьогодні ми з вами проведемо надзвичайно цікавий урок українського читання. Мені дуже приємно бачити вас таких  натхненних і творчих.
2.                       Мотивація навчальної діяльності
2.1.Створення емоційного настрою
- Кожного дня ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Що ми на них запишемо, залежить від кожного з нас. У наших силах залишити на чистих аркушах цілий список добрих і красивих вчинків та справ.
Сьогодні нам у цьому допоможе казка.
2.2. Девіз уроку
 - Прочитаємо разом девіз нашого уроку:
Хто казок багато знає,
Той завжди перемагає.
3.                       Актуалізація опорних знань
3.1.                 Бесіда
Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого. Давайте згадаємо всі ті казки, які ми познайомились раніше.
Увага на екран. До якої казки малюнки. Хто автор усіх цих казок? ( народ)
Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювалися. Ім’я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною. Ми з вами читали багато різних казок про тварин: Вовк та козенята”, “Колосок”, “Лисиця та журавель”, “Рукавичка”, “Лисиця і їжак”, “Дрізд і голуб”. А яку ще групу казок ви знаєте? ( чарівні казки). Чим відрізняються чарівні казки від казок про тварин?  (герої  чарівних казок мають надзвичайну силу, описані незвичайні пригоди, які обов’язково пов’язані з чарами і дивовижними перетвореннями).
3.2.                 Виставка малюнків
-   Ось подивіться на екран, ці малюнки намалювали учні до чарівних казок
(малюнки дітей до казок)
3.3.                 « Казковий ерудит»
 - У казках зустрічається багато приказок і прислів’їв, а також пісень. Відгадайте з яких казок ці пісні. Будь – ласка піднімайте  руки хто здогадався.
§  Я по коробу метений,
на яйцях спечений.
Я від баби втік,
і від діда втік,
так і від тебе втечу. («Колобок»).

Гуси, гуси, гусенята,
візьміть мене на крилята.
та понесіть до батенька…(«Івасик - Телесик»).

Ой ви діточки, козенята,
Відімкніться, відчиніться!
Ваша матінка прийшла,
Молочка вам принесла. ( « Вовк та козенята»)

-   Які з цих казок про тварин?
-   Яка з них належить до чарівних?(Івасик – Телесик)
3.4 Побудова асоціативного куща.
 Сьогодні ми помандруємо чарівними стежинками – сторінками казки. В кожній з них обов’язково перемагає добро над злом. На вашу думку, що таке добро?
А ще добро – це…
4 Оголошення теми і очікуваних результатів
Ми не даремно з вами так багато говорили про добро і добрі вчинки, бо тема нашого уроку « За добро добром платять». Сьогодні ми з вами познайомимось з новою народною казкою, яка називається « Кривенька качечка».  Чого ви очікуєте від цього уроку? Чому бажаєте навчитися, що дізнатись нового? Давайте визначимо, чого навчить нас цей урок:
Ø                       доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки;
Ø                       визначати своє ставлення до казкових героїв;
Ø                       цінувати дружбу, відданість, робити добрі вчинки;
Ø                       вчитись переказувати казку по частинам;
Ø                       міркувати про життєві цінності.
4.1 Словникова робота
Щоб вам у казці все було зрозуміло, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися у казці. Увага на екран.
Як ти розумієш що означає це слово?
Починок – пряжа, намотана на веретено.
Галочка – пестливе звертання до дівчини.
Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.
Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.
Іва – діва – звертання до дівчини.
Полинули – полетіли
Жалувати – жаліти
Міні - підсумок
Запам’ятайте значення цих слів, їхню правильну вимову, так вам легше буде читати та сприймати текст казки.
4.2 Вправи на розвиток читацьких навичок. Артикуляційна гімнастика.
 - А для того, щоб виразно і правильно прочитати казку, пропоную наступне завдання. Подивіться на екран. Перед вами слова пісні з нашої нової казки «Кривенька качечка». Прочитайте тихенько пошепки цю пісеньку.
Прочитайте її з веселою, грайливою інтонацією; сумно, повільно; зі здивуванням
Онде наша iва,
Онде наша діва,
На метеному дворці,
На тесаному стовпці.
Міні – підсумок :
Молоці діти! Правильно прочитали пісню, емоційно, намагались передати настрій.
4.3. Первинне сприйняття тексту
 - Розгорніть підручники на стор. 70.( сімдесятій)
 - Я разом з вами, прочитаємо казку « Кривенька качечка». Почну читати я , а за мною е продовжуватиме  той на кого я вкажу ось цією чарівною пір’їнкою . Слухайте уважно і слідкуйте, щоб відповісти на питання: « Які ознаки чарівності присутні у цій казці?»
- Кого дід і баба знайшли у лісі?
 - З чого дивувались дід і баба?
Фізхвилинка
Всіх гусак підняв на кладку,
Стали швидко на зарядку,
Повернулись вліво, вправо
Чітко робим вільні вправи.
От зробили всі зарядку
Та й на річку бух із кладки!
Миє крила, чистить лапки
Каже качур: « Так, так, так
Фізкультурник наш гусак»
4.4.                 Вторинне читання тексту.
Зараз ми з вами ще раз прочитаємо цю казку естафетою Починаю читати я, потім передаю естафету комусь з вас, прочитавши ви також передаєте естафету комусь з своїх однокласників. Які гарно сидять, як справжні учні 3 класу і слідкують.
4.5.            Вправи на вдосконалення техніки читання
Пропоную вам таке завдання, увага на екран: прочитайте речення про:
Ø      …те, що дід і баба були самотні.
Ø      …те, що дівчина була гарна.
Ø      ..те, що зробили дід і баба з гніздечком.
Ø      …те, як дівчина знову перетворилася на качку.
5.                        Узагальнення і систематизація знань
5.1        «Почесний гість»
Діти уявіть собі, що Кривенька качечка завітала до нас у гості. Уявили? А тепер подумайте про що ви б хотіли її спитати, що дізнатись нового, про те чого немає у казці. Кожен зараз подумає і підготує запитання, бо сьогодні до нас у гості завітала головна героїня казки – Кривенька качечка. ( виходить дівчина)
Крив. качечка: Доброго дня! Як у вас тут тепло та затишно. Мені дуже приємно що мене запросили на цей урок!
Вчитель: Кривенька качечка, а чи не могла б ти трохи поспілкуватися з нами. Наші дітки підготували тобі цікаві запитання.
Крив. качечка: Звичайно, я згодна. Я з задоволенням вислухаю та відповім на усі ваші питання.
Вчитель: Дуже добре! Діти, хто перший хоче задати своє питання?
(питання учнів:
1.Що ти бачила, перебуваючи у інших країнах?
2.Що з тобою трапилось, як ти пошкодила лапку?
3.Чому ти зосталась одна у лісі?
4.Чому ти залишилась жити у діда с бабою?
5.Чому потім ти вирішила від них полетіти?
Вчитель: молодці, діти ! Ви зрозуміли текст прочитаного і задавали досить цікаві питання. Я дуже вдячна вам за прояв творчості та  активність.
Крив. качечка: Дякую вам за таку приємну бесіду! До зустрічі!
Діти: На все добре Кривенька качечка! Було приємно з тобою познайомитись.
6. Підсумок уроку
До якої групи казок можна віднести цю казку?
 - Які ознаки чарівності є у ній?
 - Чи сподобалась вам казка?
 - Прочитайте прислів’я, що після казки.
.- Чи виражає воно головну думку казки?
 - Кому з героів воно могло б бути порадою?
7. Оцінювання
За урок я хочу поставити такі оцінки…( виставлення оцінок з іх попереднім коментуванням)
8. Домашнє завдання
Ви такі творчі, тому пропоную вам завдання по групам. Діти в яких бейджики зеленого кольору, виконують таке завдання: поділити казку на зачин, основну частину і кінцівку. Переказати їх від імені Кривенької качечки. У кого синього кольору: скласти план казки і переказати кожний пункт плану. А у кого червоного кольору: прочитати подібну за змістом до казки «Кривенька качечка» японську казку « Вдячна журавка» і переказати її.
9. Заключне слово вчителя:
Не лінуйтесь робити добро,
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
І заступить навколишній світ,
Зробить серце жорстоким, холодним.
Ви з любов’ю живіть з юних літ,
Будьте чуйним, веселим і добрим.
Урок закінчено! До нових зустрічей!

Комментариев нет:

Отправить комментарий