Вітаю всіх, хто завітав на мою сторінку!

пятница, 27 января 2012 г.

Формування у студентів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в підлітків

1 слайд Важливу роль у виховній роботі відіграє діяльність студентів та викладачів, все, що відбувається під час виховання повинно бути педагогічно цілеспрямовано саме тому, плануючи виховну роботу в групах нового набору на 1 семестр ми спиралися на ці принципи. Виховна робота в групах була спрямована на адаптацію студентів нового набору до умов навчання та виховання у навчальному закладі, ознайомлення з напрямками виховної роботи, особливостями навчання, новими вимогами до студентів, формування особистості майбутнього педагога
На сучасному етапі наше училище, як і інші навчальні заклади в Україні, зіткнулася з рядом проблем, які виникли внаслідок впливу на дітей певних негативних зовнішніх і внутрішніх чинників.
2 слайд Серед них можна виділити наступні:
1. До училища поступають діти із патологічними вадами у здоров’ї (порушення зору, опорно-рухової системи, проблеми з шлунково-кишковим трактом, вираженими вадами нервової системи).
2. Негативний вплив зовнішнього середовища (епідемічна ситуація), забруднення довкілля, «провокаційна» реклама (алкоголь, тютюн, сумнівні видовища).
3. Знецінення ролі позитивного сімейного виховання, збільшення кількості неблагополучних сімей і зростання кількості підлітків, яких «виховує» вулиця.
4. Падіння моральних устоїв, значне соціальне розшарування населення, погіршення криміногенної ситуації, комерціалізація статевих стосунків, ранній початок статевого життя, які, маючи прояви у нинішньому суспільстві загалом, «віддзеркалюються» у сучасних них закладах.
5. Недостатній позитивний вплив школи, сім’ї і громадськості на особистість дитини з метою формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
Аналіз чинників та стану здоров'я студентів підтверджує, що потрібно шукати нові методи освіти і виховання щодо збереження і зміцнення здоров'я молодого покоління.
3 слайд Навчальний заклад є основною ланкою в ланцюгу створення у студентів стереотипу здорового способу життя, формування індивідуального та громадського здоров'я.
Навчання здоровому способу життя є системною і сприяє гармонійному розвиткові психофізичних здібностей студентів. Воно не зводиться до періодичного інформування студентів з питань збереження здоров'я, а передбачає комплекс систематичних заходів, спрямованих на забезпечення студентами здорового способу життя як складової соціалізації.
 Поняття «здоровий спосіб життя» розглядається у співвідношенні тріади:
4 слайд ЗДОРОВ’Я = ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ + КУЛЬТУРА ЗДОРОВ’Я
Здоров'я — це стан повного фізичного, душевного (духовного) та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороби або фізичних вад. Тому здоров'я розглядається не лише як ресурс, а як мета життя. За Національною програмою «Діти України» визначено чотири аспекти здоров'я: фізичне, психологічне, духовне і соціальне.
В роботі над формуванням позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у студентів першого курсу в групах поводиться така робота:
• на рівні фізичного здоров'я:прищеплення прагнення до фізичної досконалості, ставлення до власного здоров'я як до найвищої соціальної цінності, фізична розвиненість, загальна фізична працездатність, загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування;
• на рівні психічного здоров'я (психологічного комфорту): відповідність пізнавальної діяльності календарному віку, розвиненість довільних психічних процесів, наявність саморегуляції, адекватна самооцінка, відсутність акцентуацій характеру та шкідливих звичок;
• на рівні духовного здоров'я: узгодженість загальнолюдських та національних моральних і духовних цінностей, наявність позитивного ідеалу, працелюбність, відчуття прекрасного в житті, у природі, у мистецтві;
• на рівні соціального здоров'я (соціального благополуччя): сформована громадська відповідальність за наслідки нездорового способу життя, соціально орієнтована комунікативність, доброзичливість у ставленні до людини, здатність до самоактуалізації, саморегуляції, самовиховання.
5 слайд Робота над даною проблемою передбачає вплив на особистість через:
 навчання (набуття знань, умінь і навичок);
 виховання (підняття самооцінки, формування життєвих і соціальних навичок);
 роботу з батьками (ефективна співпраця);
 роботу з психологічною службою училища;
 співпрацю викладачів та студентів, вихователів гуртожитку (добрі стосунки, позитивний мікроклімат);
 співпрацю з громадськістю (взаємодопомога).
В основу формування мотивації на здоровий спосіб життя студентів першого курс закладено розвиток соціально зрілої, гармонійної особистості майбутнього вчителя, здорової фізично і духовно. «Продукт» нашої діяльності (студент) повинен бути:
 фізично здоровим (здорове тіло, хороші фізичні дані);
 соціально здоровим (уміння спілкуватися у колективі);
 духовно здоровим (культивування вищих духовних цінностей);
 психічно здоровим (підвищення самооцінки, самоствердження );
 емоційно здоровим (уміння контролювати емоції);
 інтелектуально здоровим (розвиток творчих здібностей учнів).
4 слайд Формуючи таку особистість ми у своїй діяльності в групі застосовуємо такі джерела і засоби впливу:
 нові освітні технології (модель структури здоров’язберігаючого уроку (елементи), колективний спосіб навчання, розвиваюче навчання, побудоване на індивідуалізації навчання, гендерно-педагогічні технології, які застосовуються при навчанні хлопчиків і дівчаток, тренінгові заняття);
 контроль і профілактика здоров’я студентів (медичний нагляд, паспортизація стану здоров’я, створення спецгруп);
 виховні заходи (пізнавальні, спортивно-змагальні, превентивного напряму);
 робота з батьками (вироблення позитивної мотивації на здоровий спосіб життя);
 робота у спільних проектах училища ( створення агітбригад, презентацій, газет, заохочуючих до здоровий спосіб життя;
7 слайд Моє завдання як керівника групи надати позитивну мотивацію студентів, і в цьому напрямку мною в групі ведется постійна робота:
 на рівні фізичного розвитку: фізична досконалість, критичне ставлення до власного здоров’я, підвищення імунітету, виконання вимог особистої гігієни, раціональне харчування;
 на рівні психологічного здоров’я: адекватна самооцінка, відсутність шкідливих звичок, наявність позитивних емоцій, відповідність розумової діяльності календарному вікові дитини;
 на рівні соціального здоров’я: доброзичливе ставлення до рідних, друзів, одногрупників, старших і молодших; сформована громадянська позиція; позитивна комунікативність;
 на рівні духовного здоров’я: наявність позитивного ідеалу, пріоритетність загальнолюдських цінностей.
Формування здорового способу життя, культури здоров'я, підвищення її виховних можливостей потребує максимальної уваги до мотиваційної сфери дітей у прагненні бути здоровими. Мотивація на здоровий спосіб життя - це система ціннісних орієнтацій, внутрішнього спонукання до формування здоров'я зберігаючих компетентностей.
Усі здорові люди люблять життя (Г. Гейне)

Комментариев нет:

Отправить комментарий